برگزاری نشست تخصصی «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله جمعیت»
کد خبر: 4141054
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی:

برگزاری نشست تخصصی «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله جمعیت»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با هفته ملی و سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری، نشست تخصصی «بررسی ابعاد فرهنگی و اجتماعی مسئله جمعیت» توسط این معاونت برگزار می‌شود.

سعید خدیوی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌رضویسعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، با اشاره به اینکه روند پیری جمعیت در کشور با سرعت رو به افزایش است، اظهار کرد: تأخیر در ازدواج، فرزندآوری و تک‌فرزندی هر چند ممکن است دلایل اقتصادی داشته باشد، اما یکی از علت‌های مهم در این زمینه ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه در خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردار هستند نیز تأخیر در فرزندآوری و یا تک‌فرزندی را شاهد هستیم، بیان کرد: در همین راستا و همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و همچنین هفته ملی جمعیت، نشست تخصصی ابعاد فرهنگی و اجتماعی این حوزه توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: این نشست تخصصی در روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه، در محل سالن همایش‌های دکتر کاظمی آشتیانی این سازمان برگزار می‌شود.

خدیوی گفت: در این نشست زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان، فاطمه رحمانی، نماینده مردم مهشد و کلات در مجلس شورای اسلامی، فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و غلامرضا حسنی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha